torsdag 30 december 2010

Mitt nästan händelse lösa liv (eller inte ;)) He he he

I dag har det varit en så mysig o perfekt dag. Min älskade mor bjöd oss på fläskfilegryta..med oss menar jag då mig ,maken o äldsta sonen med familj. Resten av barn kullen jobbade. Allt har varit så positivt o mysigt hela dagen. Ända tills vi kom hem..när vi parkerar bilen så hör vi hur det mjauar alldeles förskräckligt..min första tanke är ju givetvis att våran katt är riktigt missnöjd över att vi ha varit utanför hemmets gränser ett antal timmar för mycket..för det andra så hör jag att han verkligen måste ha blivit jätte förkyld där ute i kylan för hans jamande var riktigt annorlunda o hest..stackars liten. Jag kliver ur bilen o håller på att trampa på en katt som definitivt inte är våran..inte ens färgen va rätt..katten jag ser är svart o vit..inte det minsta lik mina 2 en röd o en stålgrå..jag ser på honom o frågar vad gör du här lilla vän..gå hem med dig..men han hade minsann inte tänkt ge sig av..han springer runt mina ben så jag håller på att stå på huvudet o jamar..vi försöker smita in i vårat hus utan att "herr pratglad" ska få en chans att tränga sig in..vad hjälper det för han står utanför o fullkomligt skriker o vill komma in. Vi begriper ju så mycket att vi måste släppa ut våra våra hundar dom har ju varit inlåsta i några timmar..så jag ber maken att ta katten som genast börjar spinna o gosa..så det blev..hundarna ut o katten in..våra egna katter låstes in i vardags rummet ;)) Herr pratglad blev inlåst på toa..jag börjar givet vis ringa runt till grannarna o fråga om dom äger en pratglad..kelig..svartvit hankatt..En av grannarna va inte säker så dom kom över o kikade på honom men NEJ..Marita fick inget napp!! Jag förstår ju att så här kan vi ju inte ha det..jag ringer min mor..denna underbara barmhärtiga samarit förstår mitt dilemma o säger kom hit med det lilla livet han kan ju inte vara ute i kylan..Nej det är ju klart som korvspad den stackars ( förkylda ) katten kan ju inte kastas ut i kylan hela natten..sagt o gjort han hamnar hos mor o hennes sambo..efter en timme ringer jag mor o undrar..nå hur går det ? mamma flinar o säger just nu sitter sambon o katten o delar på en skinkmacka..så det lilla livet går det ingen nöd på..om någon saknar en pratglad..kelig..svartvit hankatt så vet jag var han finns ;))

1 kommentar:

  1. Tur att det var er han kom till, hoppas han hittar sitt hem i annat fall så vet jag att någon nöd kommer det inte gå på honom, kram. :)

    SvaraRadera