tisdag 28 december 2010

Allergisk va ordet ;))

Varför är det så förtvivlat tråkigt att städa?? Jag har kommit på det eller rättare sagt min dotter gjorde det, tydligen har hon vetat det i hela sitt liv. Hon sa till mig vid ett tillfälle: Mamma du har alltid hatat att damsuga.
Jag ser lite undrande på henne o säger: Varför tror du det? Då svarar dottern: För så länge jag kan minnas så va du arg varje gång du dammsög. Du for runt som ett jehu med sådan energi att vi barn fick hoppa undan för att inte bli överkörda. Kan jag inte minnas säger jag he he he ;)) Men nu när jag har fått tänka efter så är det nog så. För bara jag ser en dammsugare får jag allergiska prickar på hela kroppen..helt klart jag sopar hellre. Då har vi löst det problemet. Men det återstår ett problem..FLÄKTEN..jag bara hatar den "glömmer" ofta att sätta på den..vad får jag då ut av detta..jo hela huset fyllt med matos ..kan det finnas ett samband ?? Efter en stunds funderande kom jag fram till att jag är allergisk mot LJUD..jag får helt enkelt skaffa mig öronproppar. Så då va det problemet löst efter nästan 50 år. Man lär så länge man lever he he he ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar