lördag 25 december 2010

Jag har fått sova i en säng!!

Nu är den stora dagen JULAFTON över som vi har firat med dottern o hennes familj. Sonens familj var vi o delade ut julklappar till dagen innan för dom skulle fira jul hos sonhustruns föräldrar detta året.Tack o lov finns det fler dagar än självaste julafton som kan förvandlas till en extra julafton. Man vill ju kunna se sina barnbarns ögon tindra när tomten farmor (gammal familjetradition ) kommer med klapparna. Glömmer aldrig när barnbarnet Adrian nu 6 år som 3 åring uttalade: men tomten låter ju som farmor ( inte alls avslöjad )hi hi hi  Det som är så mysigt med julen är ju faktiskt att familjerna träffas o man umgås så där rejält med varandra o frossar i denna underbart goda jul mat som man sen får äta i en hel vecka. Yngsta sonens uttalande: ja nu vet ni vad jag kommer att få i min matlåda hela denna vecka. o så kan de ju faktiskt va hi hi hi. Nu är även min tid med valparna är nu också ett minne blott..många timmar av mycket kärlek o värme, massor med timmars arbete både med kiss, bajs o ajabaja..varje liten valp som lämnat det Jannessonska hemmet har tagit med sig en liten bit av mitt hjärta. Jag var ju huvudpersonen som alltid finns här hemma, men hela min familj har verkligen funnits med i bilden alla dessa veckor. Hur kan man känna att det är både skönt o fruktansvärt  ledsamt på samma gång?? Det är då jag måste stålsätta mig o det enda sättet är ju verkligen när jag tittar ut o får syn på min HUSBIL.Då känner jag att jag blir så lycklig över att jag i godan ro kan leva mitt älskade camping liv och ändå veta att valparna finns i goda händer. För första gången på 16 dagar ska jag nu sova i min säng. Inte på en madrass på köksgolvet med valparna/valpen..jag ska  sova i MIN SÄNG.. Ingen kan i alla fall kalla mig för BLÖDIG He he he ;)) såg ni bus ögat :))

1 kommentar:

  1. känner igen det där, att sova på madrass, skönt att få sova i sin egen säng sen, den blir mer uppskattad än vanligt efter golv-livet, kram

    SvaraRadera