lördag 25 december 2010

Smart eller inte ?

Nu har livet börjat om riktigt på¨riktigt här på Övrarp. Plankan mellan köket o valparna är borta. Vad har hänt ? Tio veckors utvisning är slut! Ingen av våra 3 vuxna hundar o 2 katter har tydligen förstått varför dom helt plötsligt är välkomna in i vårat kök igen. För nu har ju även sista valpen Mimmi flyttat till sin nya familj..HON som har tagit nästan hela mamma Mitas tid ;)) jag måste poängtera att det har varit mycket med 5 små valpar. Dom vuxna djuren har faktiskt fått stå tillbaka..Även om man äger ett hjärta så finns det inga möjligheter att man alltid räcker till för alla. Men i dag har det varit ett myller av kärlek, välbehag o framför allt smarthet, Alla hundarna har gosat så det står härliga till, Men dom behöver ju även gå ut en runda lite i bland. Alla 3 hundarna står vid dörren o steppar och vill bara ut men Baloo har en hemlig agenda , "se till att tjejerna ger sig ut", så att jag kan ha husse och matte  för mig själv. Matte öppnar dörren och Lova och Ella kastar sig ut , och Baloo kastar sig på rygg på hallgolvet och förmodligen känner att nu så har jag ensamrätt på gos från matte och husse  , Det  är inte svårt att älska våra hundar , var och en har sin egen personlighet och vet precis hur man utnyttjar det maximalt .

3 kommentarer:

  1. Det är min vovve det. Han gör som jag, väntar tills alla har gått så att jag får ha dig för mig själv :p puss och kram <3

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha..Hanna du är ju bara för söt..puss o kram <3

    SvaraRadera
  3. Smartheten har han efter gammel-matte,, inte för jag slänger mig på rygg så där, men ändå, hehe kram

    SvaraRadera