tisdag 4 januari 2011

Fri som fågeln men rik som ett troll ;))

Att vara så rik som jag är..det är helt fantastiskt! Jag menar nu då rik utan att det handlar om pengar. Jag anser att man är rik bara man har skaffat sig ett litet djur som man älskar eller att ha fått den äran att bli mamma! Det största en mamma kan gå igenom..ler..Alla vet ju hur ett barn blir till så det där tänker jag inte gå närmare in på..he he. Alla dessa liv som upptar ens tid o kärlek i många år...Nu skulle jag faktiskt inte vara riktigt rättvis om jag sa att det bara har varit guld o gröna skogar "tro mig "det har det inte. Ärlighet varar längst. Dom har fått sina fiskar varma! Tillsägelser med bestämdhet, vi kanske inte ska kalla det UTBROTT men något åt det hållet har vi också gått i genom 1- 2 -3 ggr eller " nått " he he under alla dessa 28 år..men även massor med kramar o beröm :))  Men sen kommer man till dagen då man blir farmor o mormor..hur stort är inte det då?? Att få hålla sitt lilla barnbarn i sin famn för första gången o bara beundra, räkna tår o fingrar o man kan helt enkelt inte sluta att bara se på det nya lilla underverket o konstatera att äpplet har inte fallit långt från äppelträdet. Sedan kom det en till o en till osv :)) Man lånar dom små liven myser o skämmer bort dom o sedan lämnar man tillbaka dom till föräldrarna..inget huvudansvar..man känner sig fri som fågeln men rik som ett troll.

2 kommentarer:

  1. väldigt kloka ord kommer det från dig mamma mita ! Därför jag älskar dig, puss vännen <3

    SvaraRadera
  2. Älskar dig också min kloka söta Hanna 1000 kramar Puss o kram <3

    SvaraRadera