tisdag 25 januari 2011

Klart man har "stenkoll"

Jag måste bara få berätta..Jag har en sonhustru som älskar solen precis som jag.
Vi brukar spåna om sol o värme varje vinter.
I bland har vi gjort slag i saken o rest i väg jag, Christine o barnen..
Nu har vi åter igen kommit till den punkten att vi kollar resor..på skoj..eller allvar?

Vi sitter båda vid datorn o guidar varandra mellan alla olika flygbolag för att hitta ett fynd.
Till slut kommer vi fram till en resa som är rimlig för oss..vi börjar verkligen känna att nu är det dax att boka
Då säger sonhustrun: PASSEN måste tydligen vara giltiga i sex månader efter resedagen
JAG SÄGER: Det är lugnt Christine..jag har koll..men jag ska kolla mitt pass för säkerhets skull..HE HE

Nu lovar jag er att att ingen av er skulle vilja heta MARITA JANNESSON..för ingen av er har väl förstått att mitt pass gick ut 21 dec 2010..resan går på SÖNDAG!!!!!!

Då säger Christine: men Marita vi fick ju våra pass på tre dagar..åk till Värnamo o fixa pass i dag dom har öppet till 17.30 det är ju bara tisdag så kanske du hinner få ett pass till på fredag.

Jag UTBRISTER men Christine jag har bara varit på massage i dag o DOFTAR liniment hela jag o min oljiga (liniment) frisyr vill du inte ens i din vildaste fantasi se!!!

Jag ringer min underbart snälla make o frågar: hej VAR ÄR DU????
MITT PASS HAR GÅTT UT o vi har hittat en resa..kan vi åka till Värnamo o fixa ett nytt pass?
Klart som korvspad..HAN kommer ju hem som skjuten ur en kanon o jag hann ju i alla fall tvätta håret!!
Så nu bär det i väg mot VÄRNAMO..SAKTA.. men säkert!!! HE HE..
BILEN behövde ju bara tankas lite..HE HE..men nu va vi ju i alla fall på väg.

MEN VAR i hela friden kommer alla sniglar i från..NÄR MAN HAR BRÅTTOM..
Vi hade liksom tiden EMOT oss!! Men ändå ger vi inte upp hoppet..VI HAR ca 5 min kvar till dom stänger polisstationen...DÅ händer det..vid Citygross..det blinkar rött...BRANDKÅREN har fått utryckning!!!!!
Vi får vänta säkert 5 min..jag gav upp kl är 17.34..alltså hann vi inte!!!

Jag sliter mitt halv blöta hår o känner..bye bye mitt pass!!
Ringer sonhustrun o förklarar: Christine sorry vi hann inte!!!!
Vadå säger hon?? kl är ju bara fem över halv 6..var är ni då?
I Värnamo upplyser jag.
Men det stänger ju inte för än kl 18.00
DÅ HINNER VI :))))) HE HE
Det blev till sist ett pass..även om håret va halvblött o mascara i hela ansiktet (inte lätt o sminka sig i en mörk bil när man dessutom är halv blind ;)) NU åter står det att se om passet kommer på fredag..
OM inte så har jag i alla fall gjort vad jag kan..det åter står att se om det blir någon resa ;))

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha...Jaaa du Marita, det här var ju en liten instickare av fart o fläckt i det du brukar säga: "DITT HÄNDELSELÖSA LIIIV!!!"..
    ...Säger bara: Vilda HILDA kan ju dra sig baklänges i skidbacken med sina tusen toffsar, snygga BH, granna gröna shorts & sina enormt vackra oranga strumpor i flipp-flopp sandalerna, hon har ju inte en suck i gemförelse med dig!!!...Du är ju bara för go, vännen!!...Kraaamizar från andra sidan Nissan... ;-))

    SvaraRadera
  2. Ja va säger man!! Vad förvånad jag blir,, inte, ha en riktigt bra resa för på nåt sätt så kommer du dit, hehe

    SvaraRadera