onsdag 5 januari 2011

Jag busar till det..men bara lite ;))

Längtar efter sol o värme!
Kyla o jag går inte ihop..Nej! Solstol, paraplydrink, behöver jag säga mer?
Turkiet är ett land som ligger mig varmt om hjärtat. Har träffat så många underbara människor där, vuxna, barn o ungdomar..många har blivit vänner för livet. Dom flesta av mina  norska vänner har jag träffat där o givet vis många svenska vänner också :))

En speciell berättelse: Jag o mitt norska gäng sitter vid ett ett långbord på restaurang Otto man, ser då en mamma Anki o en liten blyg tjej som sitter ensamma vid ett annat bord.
"Givet vis" går jag fram o pratar en stund o önskar dom välkomna att sitta ner vid vårat bord om dom vill..så blir det..sedan blir det att vi träffas flera kvällar i rad.

Jag o söta dottern Hanna fick genast jätte fin kontakt o får reda på att hon fyller 16 år inom ett par dagar.
Genast går motorn i gång på mig. Överraskning!! Vi ska fira Hanna! Jag försöker leta upp en blomsteraffär? Hallå i Turkiet? Det fanns inte en blomsteraffär så långt ögat kan nå. Men skam den som ger sig !!
Jag går till mina goda vänner på en restaurang o ber om hjälp. Dom fick pengar..jag en GIGANTISK bukett dagen efter.
Men det här räcker ju inte! Fyller man 16 så gör man. Något mer måste jag ju hitta på..går runt o kollar.
Då får jag ju syn på ett sådant blått o fint turkisk höft skynke som man knyter runt höften. Jag köper den. Men man kan ju inte bara ge den så där i ett litet paket..eller???  Det krävs ju lite dramatik..
Vi bjuder in Mamma Anki o födelsedags barnet Hanna till restaurang Otto man.
Norskorna o jag kommer överens om att luras..men bara lite..hi hi
Mamma Mita har fått magsjuka!
I själva verket sitter jag i en varm svettig skrubb o svettas o tränar turkisk dans med en något lite närgången turk som dans lärare..he he
Äntligen kom klartecknet..nu kom den turkiska musiken i gång..o JAG ska framträda  klädd i Hannas present. Jag fullkomligt flyger fram o vickar på höfterna o trampar runt som en galning ungefär så som den något närgångna dans läraren lärt mig..TRO MIG.. Hanna blev överraskad! Det blev en riktig kalas kväll :))

1 kommentar:

  1. HAHAHA!! Så typiskt dig Mita, du är inte klok på en fläck men underbar,, kan se dig framför mig din tokstolla. hehehehe

    SvaraRadera