lördag 8 januari 2011

Så mysigt!

Så mysigt! Att bli bortbjuden till lättsamma vänner..Så blev våran kväll igår hos två härliga människor. Vi kliver in i ett hus med en härlig atmosfär "massor" med tända ljus, en brasa som sprakade.
Vi fick sätta oss o njuta av god dricka, mycket prat, tiden bara rusade i väg..Oj då..vi kanske ska börja laga maten hi hi hi.. Å precis så som vi kommit överens om, lagades maten tillsammans (de va mitt önskemål..rastlösa jag kan ju inte stå o titta på ;)).. ) o när vi kvinnor sätter i gång går ju allt med vinden hastighet... :))
Mysigt att stå där gemensamt  o skala potatis, hacka sallad,men huvud rätten va värdinnans uppgift, allt fixades på nolltid.
Resultatet blev superbt, det serverades pressad potatis, lax med en underbart god västkust röra över o en frasig sallad o ett mycket munvänligt vin till..

Medan vi åt spelades det upp ett färgsprakande bildspel med ljuvlig musik på storbildsduken..om parets fantastiska resa till Singapor, Australien o Hongkong.  Vilken upplevelse!!.. Djuren, blommorna, naturen, fiskarna o korallreven..för maken hade tagit massa bilder när han dök..Det kändes verkligen som om man hade varit med..

Nu kom vi till punkten när det skulle sjungas singerstar tror jag att det heter eller något he he...
Tro mig det va inte det enklaste man blev riktigt svettigt! Jag fick givetvis minst poäng ;)). Nästa punkt i programmet blev Buzz ett jättetrevligt frågespel om musik..mitt favvo ämne he he.. eller inte... för allt va ju engelska låtar o artister "det är jag ju sååå bra på"!! Givetvis kom jag sist även denna gången he he..men vet ni, det va riktigt kul... jag tryckte hej vilt på knapparna så jag råkade ju få några tokiga poäng i alla fall.

Kvällen började nu lida mot sitt slut.Vi har ju alltid djuren att tänka på så vid tolvtiden kom våran älskade son o hämtade oss..en fantastiskt trevlig kväll va tillända. Det ska vara lätt att leva..o det är det verkligen med detta lättsamma par 1000 tack för en mycket trevlig kväll Zarita o Kurt. // Kram Marita o Janne.

1 kommentar:

  1. Sånt är värdefullt, goda vänner alltså! Sen att du kom sist i spel o sång, gör inget,,, för mig är du en vinnare ändå, kram W

    SvaraRadera