fredag 21 januari 2011

Plötsligt händer det ;))

Att vakna av att solen skiner är ju absolut helt galet underbart : ))
Tills man upptäcker att ens fönster är ju inte dom renaste i värden, men det kan jag faktiskt leva med. Om ingen hälsar på ;)) he he.

Jag känner mig som Alfons Åberg. Har ju tusen saker på "ska göra" listan:
Städa ett rum varje dag ordentligt.
Putsa fönster för det blev inte gjort innan jul.(av förståliga skäl tycker jag..5 små valpar ; )
Röja gardetober.mm
Men varför kommer jag då inte till skott ? Jo för jag ska bara..hela tiden..göra något annat.
Som att laga mat, brygga kaffe, släppa ut o in på alla hundar o katter "sånt tar tid, tro mig", sitta vid datorn eller bara vara. Herregud jag blir ju andfådd bara jag tänker på det..He he 

Jag skulle tex hellre åka utomlands..av förståliga själ..för där städar dom ÅT mig..till o med sängen bäddar dom stackarna.
Det är ju inte aktuellt i dag i alla fall..men man kan aldrig veta vad som händer i morgon (när man heter Marita ;)) Det har faktiskt hänt mig att jag helt plötsligt varit i Turkiet..utan att ens själv veta om det dagen innan. Maken Janne hittade hastigt o lustigt en så billig resa att det inte gick att motstå erbjudandet..resan bokades på kvällen o jag reste på morgonen..Ja kära nån som det kan bli..hi hi hi
Det är nog lättare att hålla reda på en näve loppor än på mig.

Jag minns att väninnan Heidi ringde mig när jag satt på bussen mellan Antalyas flygplats o Side..där jag skulle tillbringa 2 underbara veckor..hon lät något LITE förvånad..VA sa du? VAR är du? undrar Heidi o trodde inte sina öron..efter som vi pratat med varandra dagen innan (om jag inte minns fel)..jag fick givetvis förklara att allt hade gått med vindens hastighet o att jag inte heller riktigt kunde fatta att jag va i Turkiet..hi hi
Nu undrar ni nog hur Janne vågar skicka i väg mig ensam till Turkiet.
Jo det finns faktiskt en förklaring till det..han påstår att det finns "inget" som är farligare än jag på hela Övrarp..så han menar på att om någon ens vågar ge sig på mig så får dom skylla sig själva ;)) he he
Jag borde kanske byta namn till "spontan" eller ta efternamnet "plötsligt händer det" ;))

4 kommentarer:

  1. Jösses vad roligt det är att följa din blogg! Skrattar gott varje gång. Du är bäst!

    SvaraRadera
  2. Tack Carin!!
    Va glad jag blir att du tycker det..Ja det händer ju så mycket tokigt i mitt liv..jag är ju bara jag ;))hi hi hi kram

    SvaraRadera
  3. Jaha du!! Ingen fara för Janne att skicka dig inte,,,skulle du hamna i knipa så har du väl vett o plocka fram den däringa va hon nu heter, med kortbyxorna det kan skrämma slag på den mest råbarkade o vill du inte det så tar du med mig vet ja,, när åker vi?? kram

    SvaraRadera
  4. Weronica Jag är alltid redo vi kan dra redan i morgon..o det som vilda Hilda inte rår på kan vi hjälpas åt med ha ha ha kraaaam

    SvaraRadera