onsdag 12 januari 2011

ombytta roller ;))

Oavsett om man älskar sin kära familj så behöver man en alldeles egen dag i bland..den hade jag tänkt ta i dag ;)) Ingen matlagning, ingen service till någon..överenskommet med maken..Denna dagen heter MARITA vårddagen..Det gick ju jätte bra!! Min dag började med att jag blev väckt av en telefonförsäljare..någon som skulle sälja försäkringar..Jag upplyser henne VÄNLIGT men bestämt ATT JAG INTE ÄR INTRESSERAD..då kan man ju undra vad NIXPIX är till för..har ju blockerat alla försäljare..hehe..lägger mig en stund till..då hamnar vi i vardagen..3 hundar vill ut..MED STOR GLÄDJE STIGER JAG UPP O SLÄPPER UT DOM..det va precis i det ögonblicket jag kom på att jag älskar mina kära hundar SOM EN BÖLD I RÖVEN PÅ EN cykeltur..hostar o fräser en stund..lägger mig en stund till..då står det en SÖT liten Ella o bankar på dörren..HON VILL JU IN..jag kliver upp o släpper in henne..lägger mig igen..hinner vila 3 sekunder..2 hundar till som tycker att..nu matte har vi varit ute en bra stund..kan du släppa in oss nu..JAG KLIVER UPP o släpper in dom.,med MYCKET kärlek i blicken o STOR värme i rösten säger jag: vad trevligt att ni ville komma in just nu när matte försöker VILA lite efter en JÄTTE HOSTIG natt..lägger mig o vilar en stund till..hmm..vi har väl fler familjemedlemmar..tro mig..katten Gulder..vill bara berätta..jag fyllde på mat o vatten till ALLA djur..DÅ står katten Gulder o puffar på mig..han visar med hela kroppen att han verkligen ville något..jag kliver upp..undrar vad han vill? Han visar mig fram till dörren..HAN VILL UT..han som inte satt sin fot utanför dörren på  flera veckor..jo men nu skulle kattskrället UT!! Jag gav faktiskt upp..vila vad är det för något..det är ju givetvis så att det finns mer eller mindre bra dagar för alla..nu ligger dom små liven huller om buller här i köket..o sover/vilar, istället för mig. Jag har inte en tanke på att väcka dom..dom får faktiskt vila ;))

2 kommentarer: