fredag 14 januari 2011

Oh nej....men Janne då!!

Denna dagen ett liv..som farbror Melker i Saltkråkan brukade säga. En ny härlig dag har börjat. Telefonen ringer det är väninnan Heidi som undrar om jag vill ha besök..hon o valpen Mimmi ville titta in en stund o dom är givetvis välkomna.
Valpens mamma o pappa blev förstås överförtjusta över att få träffa sin lilla dotter o jag va förtjust över att få träffa Heidi. Det blir mycket prat o stohej om och med djuren.

Efter en stund drar det ihop sig till att börja laga något ätbart till oss så jag bestämmer mig för att laga fläskfile inbakad i smördeg..som jag förberett dagen innan.
Men kommer i all hast på att sonen är ju hemma, det är ju hans andra skifts vecka. Alltså räcker inte fläskfilen till oss alla.
Skam den som ger sig, man trollar väl fram en bit kassler, en burk ananas o lite ost, in med rätt nr 2 också i ugnen. Maten blev helt ok, vi blev mätta o belåtna.
Heidi som ska i väg o jobba i eftermiddag börjar göra sig klar för hem färd.

Sonen Oliver sitter tittar ut genom fönstret o säger: mamma det kommer en man i en bil
Jag säger: Jaha! Men det är ingen som ska komma hit i dag.
Det knackar på dörren o där står han med en köttleverans som min kära make har beställt.
Då ringer det en liten klocka i huvudet på mig..ja just det..det där har jag ju hört talas om..men oj då..va det i dag..det hade jag totalt glömt bort..tydligen min KÄRA make också för han hade inte lämnat några pengar hemma..
Det va nu jag kände att jag hade behövt lite nervmedusin..he he..vad gör jag nu?
Jo...jag förklarar sakligt för honom att nu är saken den..att mannen i mitt liv..råkade få med sig alla pengarna till jobbet..att han helt enkelt glömde ge mig dom..Usch så PIIINSAMT!!!
Jag ber tusen ggr om ursäkt..jag bedyrar att pengarna kommer att levereras till dörren under eftermiddagen..
Om ingen vet hur en liten GULLIG BÅLGETING ser ut..så kan jag berätta att jag såg en sådan i dag..
I TOASPEGELN..gullig o gullig men i alla fall..he he he ;))
Pengarna är redan levererade..
Själv ska jag sätta på lugna favoriter, hälla upp lite nervmeusin o ställa mig o packa kött..
Risken finns ju att både köttet o jag bli packat ;)) he he he
Med facit i hand så är det ju faktiskt mänskligt att glömma :))

1 kommentar: