söndag 23 januari 2011

Burseryds marknad..vilken mardröm..he he ;))

Oj va många begravningar vi har gått i genom på grund av Burseryds marknad.
Det är ett väldigt hemskt ställe det där..nu ska göra en lång historia kort..om det går
Nu är det så här att det är en gammal familjetradition att vi i våran familj i alla år har åkt till Burseryd på marknad..ibland hela familjen..ibland jag o barnen.

Varje gång vi satte oss i bilen talar JAG om för barnen vänligt men bestämt:
Nu barn är det så här att mamma vill inte veta av att ni tjatar om att vi ska köpa några djur!!
Vi börjar alltid med att gå runt på djur marknaden..
Oj vad mycket söta djur bebisar det finns i värden..hmm..i Sverige..eller bara på Burseryds marknad.
Allt från minigrisar, minishettisar, ankor, hönor, tuppar, kycklingar, kaniner ja gud vet vad.
Är det någon som vet hur gudomligt söt en LITEN kanin kan vara eller en SÖT anka.
Om inte så rekommenderar jag..åk till Dalen vid Nissan o kolla..
JAG VET för dit brukar jag o mina barnbarn åka o mata ankorna..först brukar vi åka runt o tigga bröd i affärerna men vi brukar inte få något napp.
Dom tror kanske att vi ska äta brödet själva..inte vet jag.
Så vi brukar till slut åka till Anderstorp för där jobbar ett av barnbarnens mamma.
Alltså min dotter.hon vet ju faktiskt att vi INTE tänker äta det för gamla brödet själva så där får vi alltid napp..he he..till alla barnens stora förtjusning kan vi nu mata ankorna på Dalen.

Men nu till saken Bureryds djur marknad är ett riktigt förrädiskt ställe att gå på..för att det är alltid något litet djur som tittar mig djupt i ögonen o faktiskt bokstavligt talar om för mig att du kan bara inte gå o lämna mig här Marita..he he
Det är precis DÅ jag tänker att jag är så glad över att vi äger en combi..helst hade jag velat ha en hästtransport också så att vi hade fått med oss den lilla mini shettisen hem..KATASTROF..det slutade alltid med att vi hade hela bilen full med kalkoner..hönor..ankor..kaniner..genom åren..det förstår ni väl att man inte bara kan köpa en kanin den behöver ju sällskap..he he..lägg nu märke till att jag faktiskt inte har sagt en enda gång att barnen försökt tjata sig till ett djur..dom behövde ju inte det..DOM visste att mamma fixar det så bra alldeles på egen hand.
Men en sak är säker..MINA barn har aldrig behövt vara utan djur..jag kan faktiskt se min dotter Michaela "flina" när hon läser detta o då säger jag inte OM hon läser..hi hi..för jag brukar tvinga henne ;))

2 kommentarer:

  1. Hahahaha, tänk vad jag känner igen detta,,, här är det inte barnen som tjatat utan dom har nästan suckat istället, medans jag har gulligullat o sagt,, men visst vill ni ha den/dom!!??? Men mamma!!!!!JO DET VILL NI VISST!! och så blev det, haha

    SvaraRadera
  2. Hehehe.... <3 // Din dotter

    SvaraRadera