tisdag 20 september 2011

Titt turkiska liv "del 4"

För första gången på länge fick jag sova i en säng den va inte så överdrivet mjuk den heller men betydligt mycket bättre än soffan jag sovit på så länge.
Jag kan ju inte hjälpa att jag är "släkt" med "prinsessan på ärten" hehe
Dagen efter blev det sol o bad för mig,  men min nyfunna väninna avböjde o det kändes bra för mig för då förstod jag att hon inte tänkte bli en plåsterlapp på mig.
Robbin Williams med sin hustru Tove
Vi på restaurang Favori (kebabkungen)
















Jag kom i väg för att träffa mina Norska vänner Tove o Jörn ( Robbin Williams ;) tillsammans med dom hade jag en fantastisk rolig vecka så sanslöst många skratt. Man brukar ju säga att ett gott skratt förlänger livet o jag kommer att bli minst 100 år. Det här paret måste jag bara få träffa snart igen. Det blev en vecka jag aldrig glömmer.
Det va bara babbel o skratt man måste nästan ha varit med för att förstå..det går inte att återberätta denna underbara vecka.

Nu är det ju så att en trevlig kväll tar slut även i Turkiet så jag beger mig till mitt nya hem där min nyfunna väninna sitter o väntar på mig och är väldigt pratsugen.
Vad gör man jo man sätter sig o lyssnar artigt men först går jag för att hämta mig en Efes (öl) som jag köpt föregående dag, ja faktiskt tre stycken men två av dom var borta det stod bara en kvar så jag tar ölen o går ut o sätter mig, då säger hon oj förlåt jag har druckit upp 2 av dina öl men jag ska köpa tillbaka dom. Jag säger att jag är ledsen men då kan jag inte
bjuda dig på en öl. Då springer hon ner till butiken som ligger runt hörnet o köper 2 öl så nu kunde jag ju bjuda på den där ölen.

Sen börjar hon berätta om att hon har en pojkvän som är 10 år äldre än hon och att hon hoppas på att få gifta sig till vintern för det har hennes blivande man lovat henne varje år i två år nu. Jag gratulerar  henne så mycket o ler.  Hon berättar även att hennes blivande man är konstant otrogen med kunder från restaurangen. Jag undrar hur hon kan veta det efter som dom nästan aldrig träffas. Jo hennes vänner spionerar åt henne.
Jag frågar :- Hur kommer det sig att du vill gifta dig med en man som är otrogen mot dig?
Hon svarar :- Jag har ställt ultimatum nu han får inte komma hit till min lägenhet förrän  han har gift sig med mig. Min fråga:- men tror du att han slutar vara otrogen bara för att ni gifter er? Ja hon hoppades ju på det i alla fall. För mig lät det här väldigt tragiskt. Jag kunde ju inte förstå hur hon tänkte men det sa jag ju inte till henne till en början i alla fall.

Dagarna gick och hon ältade varje dag om pojkvännen o undrade vem han var med denna natten, hon grät o hon fortsatte att dricka upp min öl.
Till slut sa jag  till henne att byta pojkvän att han inte förtjänade henne. Hon satt i sitt hem för att han vill det,  hon jobbade inte för att han inte ville det,  jag bad henne att komma med o bada,  hon lovade varje kväll men ändrade sig alltid på morgonen.
Vid det här laget hade jag tröttnat på att lyssna på hennes ältande om den tragiska pojkvännen så till slut sa jag i från att jag ville inte höra ett enda ord om honom mer o i samma veva bad jag henne sluta dricka upp mina öl när jag inte va hemma. Jag talade om för henne att det va inte gratis för mig heller och att vill jag bjuda henne så gör jag det när jag är hemma i så fall.
Så nu hoppas jag alla förstår att hur man än vrider o vänder sig så har man rumpan där bak...fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart att träffa nya människor =)....Ja, din "väninna" verkar ha mer än lovligt jobbigt förhållande.
    Att bli sophink åt någon som ändå inte tänker ändra på sin situation är inte det roligaste, att personen dessutom dricker upp ens bira tar ju priset. Tyckte du hanterade situationen bra =)..
    Du berättar så bra om dina bravader. fortsätt med det. det är jätteroligt att läsa.Du har en härlig humor.Kram Merja

    SvaraRadera