onsdag 21 september 2011

Mitt turkiska liv "del 5"

Nu ska jag berätta lite om olika händelser i mitt turkiska liv.Jag tar en familj i taget o alla galna händelser som ingår i det.

Jasmin, mamma Arja , Evelina o Felicia i bakgrunden flickornas mormor o morfar..den hjulbente är jag hehe

Jag träffade en underbar familj som jag tillbringade väldigt mycket tid med i en hel vecka.
Vi åkte bland annat ut på en Lilla turkiet utflykt..jätte mysigt. I familjen ingick mamma Arja o tre underbart vackra döttrar samt  mormor och morfar.

Den här familjen o jag åt så gott som  varje kväll på mina vänners restaurang (Monicas).
Det blev turkisk dans o mycket bus denna veckan. Givetvis mycket babbel o skratt o flickorna blev väldigt uppvaktade av servitörerna vilket resulterade i att alla kände sig smickrade.

Veckan gick så fruktansvärt fort. Dagen dom skulle åka fälldes många separationstårar.
Det bestämdes att när dom kom hem skulle det letas efter en restresa snarast,  dom ville komma tillbaka!

Så blev det! Arja o dom två äldsta flickorna var tillbaka ca en månad senare till min stora glädje.
Hotellet dom skulle bo på låg en bra bit bort men Bilgin, chefskocken, va så gullig o hämtade dom från hotellet på kvällarna.
En av servitörerna på Monicas som va upp över öronen förtjust i  Jasmin tog med henne till sitt gamla jobb på "The Queen" en eftermiddag. Det va en restaurang som hade skumdisko på torsdagar o lördagar.
Givetvis hamnade vi där en av kvällarna ,en kväll jag sent ska att glömma

Troligtvis aldrig ,tro mig denna historien kommer alla mina vänner på ålderdomshemmet få höra  när jag väl hamnar där, att "piraten Jack Sparrow" stod o tog emot oss med öppna armar "eller"  i alla fall  dom sötaste tjejerna Evelina o Jasmine..he he.. när vi kom till skumdiskot. Sanna mina ord så kommer stackarna att ha skavsår i öronen hehehe.
Flickorna blev uppvaktade av grabbarna även på denna restarangen som ni kanske förstår eller rättare sagt omsvärmade o det är ju underbart när man är ung.
jag poängterar detta bara för att detta är ett av dom svartsjukedraman jag kommer att berätta om o det tänker jag göra nu.

Nästa dag äter vi som vanligt på Monicas o tjejerna blir utbjudna på promenad av grabbarna på Monicas lite senare på kvällen o Mamma Arja gav sitt medgivande och gav också grabbarna en tid när flickorna skulle vara hemma. Arja gick senare till sitt o jag till mitt.
 Nästa dag träffas vi Arja o jag, flickorna var o shoppade dom skulle komma lite senare. Så jag o min goa Arja umgås själva en stund då får jag höra att grabbarna har börjat pressa tjejerna. Grabbarna menade på att nu hade dom väl promenerat o hållt dom tillräckligt länge i handen för dom ville ha  något "mer" men det hade tjejjerna inte tänkt ställa upp på. Tonläget hårdnade o grabbarna blev näst intill otrevliga.Så nu kändes det inte längre så trevligt för tjejerna att komma till Monicas o vistas där o det kan jag förstå.
Nu kändes det som att det var dax för Marita Jannesson att ta över o ta ett snack med Taskin som äger restaurangen o berätta hur personalen på hans restaurang beter sig. Sagt o gjort så blev det jag berättar för Taskin,  säger också att det här är definitivt inte bra för hanns restaurang att kunderna inte vill komma tillbaka på grund av personalen. Reaktionen på grabbarna blev katastrofal dom kallade tjejerna för horor o bitsh,  att "dom" hade inte gjort något fel. Då frågar jag om dom tyckte att det va rätt kräva sex, och bli otrevlig när man inte fick som man ville.
Jag undrade även hur man kan kalla tjejerna för horor när dom har sagt nej o inte alls har legat med dom eller någon annan heller?  Det framkom att någon som jobbar på "The Queen" hade ringt ett samtal till Jasmins beundrare från Monicas att Jasmin blivit uppvaktad av en grabb på skumdiskot. Så här funkar Turkiet jag blir mållös av deras omogna sätt o ilskan dom besitter. Tydligen är det så att har man gått ut med en turkisk kille så äger han tjejen sen kan hon inte prata med någon annan. För djungeltelegrafen fungerar som en löpeld. Tyvärr har jag fler exempel som går till på samma sätt. Hur uppfostrar man barn då. För mig är detta min son när han va 3-4 år o lade sig på golvet på konsum o sparkade o skrek för att han inte fick godis mitt i veckan. Vill gärna göra ett bra avslut för det finns bra saker i Turkiet också o det är att turkiska barn o ungdomar är väldigt bra på att sätta värde på sina föräldrar o släktingar det beundrar jag dom för, helt underbart att se..fortsättning följer....Och framför allt heder till våra tjejer som står på sig o kan säga nej när dom inte vill..Bamse kram till er Jasmine o Evelina    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar