söndag 18 september 2011

Mitt Turkiska liv "del 2"

I dag ska jag berätta lite om mitt första boende i mitt Turkiska liv.
Jag vill börja med att förtydliga det jag skrev i min blogg "Lång tid i Turkiet" i går "JAG" var inte orsaken till dom svartsjukedraman jag fick beskåda i Turkiet det klarade dom så bra själva utan min hjälp hehe.

Efter flyget får jag i mig lite mat på Monicas restaurang o sedan blir jag skjutsad till mitt boende.
Jag kommer till något som ser ut som en risig bakgård.

Det ser inte speciellt inbjudande ut men jag ska ju inte sitta där o häcka så jag brydde mig inte speciellt mycket om det.
Jag ska för första gången träffa min hyresvärdinna
en 47 årig  hårfrisörska som jag ska bo hos, jag hyr ett rum i hennes bostad som mina vänner i Turkiet har fixat åt mig.


 Det visar sig att det är hennes vardagsrum som ska bli mitt rum. I detta rum står två bäddsoffor, två små bord, en tv o en dator .

Soffan jag skulle sova på va sten hård o fjädrarna kändes rätt i genom tyget, då längtade jag efter Recticel AB där min man jobbar,dom tillverkar madrasser.
Jag upptäckte till min stora förvåning att "mitt rum" inte var "mitt rum" utan även hennes, hon satt där inne o rökte vid datorn.
Hon kom ju hem sent på kvällarna och ville varva ner sitta vid datorn  och spela spel o det kan jag förstå men 
det jag" inte  förstår" var varför hon inte tog sin laptop o gick in på sitt rum o rökte. Jag försökte prata med henne om detta men hon kunde minimalt med engelska o jag minimalt med Turkiska så det var svårt. Människan var för övrigt en jätte go tjej men hon förstod helt enkelt inte bättre så ser jag på saken.

Det visade sig att det fanns två familjemedlemmar till i familjen som av någon underlig anledning blev "mina" medan jag bodde där, det va jag som gick ut med dom, jag städade upp efter dom, det va jag som gav dom mat o även jag som köpte mat åt dom .
Jag blev även den som fick se till att vovarnas matte kom upp i tid till arbetet.
Hon skulle börja kl 09.00 men försov sig varje morgon första veckan så jag blev den som fick ta ansvaret att se till att hon kom upp på mornarna. Jag hade hur mycket pyssel som helst innan jag själv kom i väg till stranden för att koppla av.Jag hamnade i en situation som jag absolut inte hade tänkt mig. Mate till hundarna jobbade väldigt långa dagar ofta till kl 23.00-23.30 så när jag kom hem på kvällen va det kiss pölar o bajs överallt.
I Sverige hade det aldrig gått då hade hon blivit anmäld för länge sen. Men i Turkiet bryr man sig inte om sådant.
Hur som helst jag fick städa upp efter hundarna men lukten satt ju i väggarna o jag började känna mig utnyttjad.
En kväll när jag kom hem satt det två personer på balkongen o drack öl jag upptäckte även att den andra bäddsoffan i mitt rum va bäddad så jag förstod att gästen skulle sova över i mitt rum.
Så jag fick gilla läget o sätta mig kolla in vem jag skulle sova med denna natten.
Det va så jag träffade min nya hyresvärdinna hon hade fyra rum o kök två toaletter o en altan o en balkong. Hon o jag satt en stund på natten o pratade när min hyres värdinna hade lagt sig hon va ju den enda som skulle jobba dagen efter.
Vi försökte sova men hon tyckte det luktade så illa i rummet så hon höll på att kräkas o 5 tuppar gal hela natten så hon kunde inte sova, jag va ju så van vid både lukten o dom där JÄ.LA tupparna som jag lyssnat på i mer än 3 veckor.
Vi åt frukost på Monicas nästa morgon då erbjöd hon mig nytt boende jag skulle få eget rum med egen balkong o egen toa 200m från stranden.
Jag följde med henne hem o kollade läget, när jag såg en stor dubbelsängen m bäddmadras i rummet hon erbjöd mig tvekade jag inte en sekund..fortsättning följer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar