lördag 18 juni 2011

Turkietresan dag 4

Hör o häpna jag är faktiskt uppe i tid till frukosten denna dag
Kan bero på att jag har en garanterat trevlig dag framför mig.
Varför vänta?
Knatar ner till frukosten där står ju min lilla kaffeservitör o hälsar artigt god morgon..jag hälsar tillbaka.
Jag sätter mig till bords o får sällskap av Britt jätte mysigt det känns vid det här laget som om vi har känt varandra bra mycket längre tid än 3dagar..märkligt att det blir så med vissa människor nästan med en gång.
Frukosten är avklarad så nu sätter jag siktet mot Prinsess Victoria hotell.
Väl framme går jag in genom grinden.
Jag kikar in lite försiktigt för att se om jag känner igen någon där inne då ser jag Cattis och samtidigt så ser jag att någon vinkar till mig..hahaha det är ju traktorman en av personalen..men jösses han kände igen mig va kul..
Det blev Bamse kramen sedan tusen frågor om familjen, sonhustrun Christine o barnbarnen hur många dom är nu..hur alla mår mm..att dom bara klarar av att minnas alla människor..märkligt.
Men nu måste jag bara få krama Cattis o barnen.
Jag som väntat så i 3 dagar..Albin o Tilda två bedårande lintottar ska bli så kul att få lära känna barnen mer.
Vi börjar våran gemensamma semester med att skåla med en Efes sen pratar vi, badar, gör bomben, myser  vid poolen o pratar..vet ni det kändes som att vi inte alls hade varit från varandra så länge.
Efter några timmar bestämde vi oss för att gå till mitt hotell..jag berättade för barnen att det fanns 2 st vatten rutchkanor på mitt hotell så nu drog vi i väg till mitt hotell
Men innan dess hann jag träffa båda hotell ägarna mama o papa som jag kallar dom det blev varm kram..så härligt att dom minns..det är nog detta jag gillar med turkiet.
Det blev mycket sol o bad  o rutchkane åkning..härlig dag..men senare på em så  blev Cattis dålig.
Migrän möjligen vätskebrist så kvällen tog slut tidigt för Cattis o barnens del dom behövde helt enkelt få vila
Vi bestämmer att dom kommer till mig dagen efter..
Jag får ju höra att min granne Connie har födelsedag o blir dessutom med bjuden på den fast jag skrämt halvt ihjäl både Bodil o henne mitt i natten..inte illa..så för min del blev det födelsedags kalas..först blev det Memmets där Connie firades med en härlig chokladtårta sen blev det karaoke på CHEERS BAR..det blev sång o dans så det stod härliga till,
Jag hoppas av hela mitt hjärta att Connie söstra mi blev nöjd med sin födelsedags kväll/natt..Tusen tack Norska gänget för att jag fick komma med..dagen efter va det flickornas avresedag alla va lite trötta men vi hann i alla fall Bamsekramas innan gänget lämnade hotellet..1000 kramar till mitt Norska tjej gäng..saknar er.....fortsättning följer

1 kommentar:

  1. det var kjempetrivelig at du min kjære syster Marita kunne feire fødselsdagen sammen med meg.
    håper at jeg kan få til å komme på besøk til deg og din mann...
    savner deg masse...
    kram kram fra lillesyster Connie... <3

    SvaraRadera