tisdag 21 juni 2011

Turkiet resan dag 6

Denna lördag morgon vaknade jag precis lagom till frukost hinner till och med ta en snabbdusch "härligt".
Sen är det bara o hänga på sig paltorna o ner i matsalen, jag bullar upp med bröd, marmelad, fetaost, oliver o ett hårdkokt ägg det va då jag kände att nästa gång jag åker till Turkiet ska jag ha med mig "Kalles kaviar gud så gott" för det blev lite smaklöst m bara salt oj va sugen jag blev på en liten sillbit det ska jag också ha med mig i augusti när jag o min Janne man åker. Nu får jag sluta o drömma för snart är Cattis o barnen på ingång.

I dag blir det shopping..egentligen är det marknadsdag men Cattis ,barnen o jag väljer shoppingen nere vid strandpromenaden ULLARED hehe..
Vi snirklar oss ner på en massa små vägar o hittar en välbehövlig optiker jag har nämligen knäckt mina läsglasögon så  vi dundrar in där o jag inhandlar mig ett par nya läsglasögon vilken lycka att se igen.
Sen drar vi vidare ner mot strandpromenaden..helt plötsligt hör jag någon ropa Hej Marita jag vänder mig förvånat om o undrar givetvis "vem känner mig här".
Då ser jag att det är en av Leda Beach strandrestaurangs inkastare..jag begriper inte hur i hela friden dom kan känna igen folk o komma ihåg vad dom heter "helt galet".
Han har bytt jobb till väskaffär..vilken tur att jag behövde en strandväska..jag hittade en jätte snygg o billigt faktiskt.
Nu vandrar vi vidare mot ULLARED..men först lägger vi oss på stranden Cattis solar o jag o barnen håller oss mer i skuggan jag har bränt min ena axel ordentligt barnen tycker också att det är skönt i skuggan..
Nu ska vi in o choppa jag säger bara ONEPIECE jag hittar en turkos sådan alltså en (sparkdräkt) hihi mitt barnbarn Alice kallar sin farmor för teletabbis (en figur i ett banprogram) när jag har den på mig hihi .
Både Cattis o barnen köpte sådana..härligt nu behöver vi inte frysa i vinter.

Nu går vi till vardera hotell o fixar till oss för vi ska ha en härlig avskeds middag tillsammans Cattis barnen o jag.
Det blev ännu en underbar kväll på Monicas med mat, drinkar o Tarkan musik, dans..tusen tack mina goa  ungar Albin o Tilda o min fina Cattis..i morgon åker jag hem..Jag kommer att sakna er så jätte mycket..jag är bomb säker på att du o min son hustru Christine skulle trivas jätte bra i hop Cattis ni måste ju bara komma hit vi har ju High Chaparall här..men i verkligheten så träffas vi ju i morgon också för då är det min av rese dag o vi bestämde att vi tillbringar tiden fram till bussen går vid min pool.......fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar