lördag 18 juni 2011

Turkiet resan dag 3

Jag vaknar på strålande humör, kollar klockan "tro mig" jag har missat frukosten..nu blev ni förvånade va ?
Jag bestämmer mig för att ta det lugnt, duscha o bara må gott.
Nu va jag redo att bege jag mig till matsalen för att vid det här laget få min berömda kopp kaffe..
Nej men se där vem är det som står där då o flinar o skakar på huvudet om inte min vänliga servitör.
Han undrar om det skulle smaka bra med en kopp kaffe..jag ler mitt gladaste leende o talar om att det skulle smaka underbart gott.

Mitt mål denna dag va att koppla av o bada så det blev poolen givetvis umgås med min nyfunna härliga familj.
Nu finns det ännu fler Norskor runt poolen..helt plötsligt får jag frågan: Va det du som va inne hos oss här om natten? Vad ska man svara på det?
Jodå det är helt korrekt det va jag..svarar jag uppriktigt..fast jag va inte ensam..på så sätt fick jag berätta den dråpliga historien om nattvakten som tog fel dörr.
Connie som min kära stackars granne heter fick sig ett gott skratt..men hon hade ju en rums kamrat också som vi förmodligen också skrämde vettet ur..så jag får passa på att be om ursäkt nu FÖRLÅT SNÄLLA BODIL det va inte min mening att skrämma er det va ju lilla vaktmästarn som tog fel dörr..
Va skönt att kunna be om ursäkt efteråt hihi..

Vid det här laget börjar magen min kurra så jag beger mig till mitt matställe Monicas på en bit mat o en kall öl eller två.
Nu böjar jag verkligen se fram emot att min väninna Catarina snart är här det ska bli så härligt att få träffa henne o barnen..det blir alltid lite liv o rörelse då..det passar mig perfekt..jag är ju lite av en rastlös själ.

Så jag avrundar kvällen ganska tidigt o blir skjutsad till Hotellet av min turkiske son Turgut (han va ca16-17 år när min familj lärde känna honom..han blev som min egen unge)·
Väl framme vid hotellet möts jag av barservitören Ertugrul Cevik han undrar givetvis om jag inte vill sätta mig en stund o ta något att dricka.
Faktum är att man känner sig lite dum när man inte stannat o gynnat hotellet en enda kväll så jag bestämmer mig att stanna o dricka en öl o sällskap fick jag för han är en pratglad servitör..en mycket trevlig sådan.
Sen blev det sängen för jag hade bestämt mig för att chocka frukost personalen med att komma ner till min första frukost hehehe ;)) Efter det ska jag träffa Catarina o barnen på  Prinses Victoria hotell..det ligger bara ca 5 min från mitt hotell ska även bli så kul o träffa personalen (har bott på det hotellet själv flera gånger) Vill att det ska bli morgon fort.....fortsättning följer

1 kommentar:

  1. Søte, snille Marita - du e tilgitt.... Snufs, savne dæ... Æ vil lesa meir, NOOOOO... skynd dæ å skriv - Hærlig! <3
    Klæm.. Bodil

    SvaraRadera