fredag 17 juni 2011

Turkietresan dag 2

Jag börjar dagen så fint med att försova mig "attans också" då blev det ingen frukost i dag heller, ett annat sätt att säga det på är "SKIT OCKSÅ" men jag föredrar det första, mest på grund av att jag inte vill lära mina barnbarn att använda grovt språk hehe
Jag kommer ner till den av dukade matsalen och frågar om det möjligt vis fanns några droppar kaffe kvar? Servitören ler o hämtar en stor mugg o räcker över den till mig o jag i min tur går fram till kaffe apparaten o börjar hälla upp.
Servitören skyndar fram o upplyser mig om att det där är TE..ups..han tar koppen o sköljer ur den och går fram till "den riktiga" KAFFE apparaten o fyller på o räcker artigt fram muggen..jag ler tillbaka o tackar allra ödmjukast för hjälpen..det är nu jag fattar varför jag tyckte att kaffet smakade så skumt föregående dag.

Nu sätter jag mig med mitt kaffe vid polen o njuter o badar o kollar på barnen som plaskar i vattnet
I solstolarna bredvid mig hör jag att det pratas Norska, jag bara älskar detta sjungande språk.
Alla Norrmän låter alltid så glada :)).

Nu är ju jag en ganska blyg, tystlåten o försynt person (LER) (den tyckte jag va bra hahaha ;)) men när man ser tre underbart söta systrar i poolen, var av den minsta med hela huvudet fullt av korkskruvslockar kan man bara inte låta bli att tala om för föräldrarna hur underbart söta barn dom har :))
Efter det umgicks vi vid poolen så gott som varje dag..en super härlig familj.
Dessutom har mamma Britt lovat att gå med i FB när familjen åker hem till Norge.
Jag hoppas att jag inte leder in henne i  FB fördärvet hehe

Denna kvällen hade jag planerat att besöka en god vän till familjen Ufuk Hastoprac han sjunger o spelar på en bar som heter Shanty Beach..efter som jag inte hade den ringaste aning om var stället låg så bestämde jag mig för att följa dom få ledtrådar som jag fått via ett sms från min man. Jag ger mig av från hotellet för att söka efter min vän Ufuk..

Jag tänkte även besöka en väldigt speciell hund vid namn Contess o hennes familj som jag lärde känna för ett par år sen..jag hyrde rum en liten bit från deras motell så jag  blev ofta inbjuden att sitta o vila en stund eller bara ta en öl hos denna underbara familj..jag såg att det låg en hund bunden längst in i hörnet på en sval plats..jag frågar givetvis om jag får hälsa på henne..då ser jag att hon har ett brunt o ett blått öga hon va så underbart bedårande..så när jag köpte en kebab rulle så blev det ju alltid över hälften kvar..jag kunde ju inte med att slänga det så jag sparade alltid resterna till henne..tro mig jag fick belöning..ett flertal kvällar letade hon upp mig vilken restaurang jag än befann mig på..hon la sig snällt o väntade tills jag va färdig sen följde hon mig till mitt motell min lilla body guard.
Till min sorg hade familjen sålt motellet o där va nya ägare.

Nu får jag fokusera på att hitta Ufuk..så jag går runt o frågar om någon kan tänkas veta var det här stället Shanty Beach ligger?
Alla jag frågar pekar åt olika håll så nu börjar jag tappa hoppet om att finna det här stället..men skam den som ger sig..till slut va det någon som kläckte ur sig att det ligger på strandpromenaden halvvägs till Kymköy..så jag knatar på o känner väl att vid det här laget att jag nog gått några mil..men vila får man göra i graven..jag finner tillslut Ufuk det blir en Bamse kram o jag blir bjuden på en Efes o massor med härliga låtar
både nya o gamla, ja såna där som det svänger om o man inte kan sitta still o innan man vet ordet av är man  uppe på dans golvet "barfota" o dansar. Ufuk föser i hop mig med ett Engelskt äldre par..ONEJ tänker jag hur ska det här gå jag som är "såååå" bra på Engelska men faktum va att det fungerade perfekt.
Jag fick upp tanten på dansgolvet o helt plötsligt va det massor med folk som dansade med oss
Det blev en mycket trevlig kväll o vi bestämde att vi skulle försöka träffas en kväll till men då skulle vi sjunga karaoke.
Kvällen va till ända o jag tog en genväg till mitt hotell för nu visste jag ju precis var jag befann mig så det tog mig ca 10-15 min..ganska retligt att jag gått så många kilometrar extra på vägen dit..men så är det när man inte vet ......fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar