torsdag 3 mars 2011

Alltid redo :))

Göta petter vad tiden går..mitt yngsta barnbarn fyller 1 år 1 april.
Det känns som han alldeles nyss föddes..minns det som i går..hehe

Ungefär 2-3 veckor innan  lilla Alwin skulle födas ringer sonen:
-mamma tror du att du kan hjälpa oss med barnen när det är dax?
-självklart svarar jag
-tack mamma får jag till svar
Att leva i väntans tider gör ju att man hela tiden är på  helspänn ..på väg liksom..hehe
jag sov till och med fullt på klädd....ALLTID REDO :))

Men nu är det ju så att duscha behöver man ju även om man väntar barnbarn..upptäcker då min hårfärg på översta hyllan..kände genast att jag behöver fräscha till mig en aning.
Sagt o gjort jag kletar in hela huvudet med hårfärg..tar  på mig min mysiga röda morgonrock..sätter mig o kopplar av en "minut"

Då ringer telefonen
Jag svarar:
-Jannesson..
-hej mamma det är dax kan du komma nu.
-Oj..ok jag kommer med en gång.
Nöden har ingen lag!! Jag hoppar i  mina foppatoflor..
Kastar mig i bilen o åker till mina barnbarnen
Väl framme..kliver jag in genom dörren o talar om att nu har jag kommit.
Jag förstår inte men sonhustruns värkar avstannade plötsligt.Där står jag i min fina röda morgonrock o huvudet fullt med kletig hårfärg  hehe
Min sonhustru..är en mycket fin (känslig) ung dam..när hon får syn på mig skrattar hon o säger..
Marita vet du om att du har en blå o en svart foppa toffel..
Allvarligt talat..när jag tänker efter så kan jag förstå att hennes värkar avstannade..
det hade nog mina också gjort hehe
Det tog ett par dagar till innan ille Alwin föddes :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar