måndag 21 mars 2011

Mager va ordet sa Bill till Bull

Hej alla vänner!
Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att ni inte tror att det är jag som har blivit mager..hehe..nej nej ;))

Den magre lilla stackaren är Baloo..en LABRADOR som inte ätit på snart två veckor..är det någon som hört talas om en labrador som inte äter..jag är i alla fall bara van vid labbar som GLUFSAR i sig..gärna sin o alla andras portioner också.
LABRADOR = MAT
Nu hör det ju till saken att i vårat hem finns det 2 tikar.
Dom råkar löpa samtidigt faktiskt.
Alltså doftar allt dubbelt så gott i huset om man är hanhund.
Jag försöker sätta mig in i den stackars magra krakens situation..inte lätt jag är ju kvinna.
Vågar nästan inte berätta..men vet ni..Janne har alltid ätit även om jag "löper" o inte har han gått ner ett endaste kilo heller..hehe..så älskad är jag ;)

Nu måste ju alla förstå att Janne har en fru som är mycket lugn, stabil, varm hjärtad, gosig, snäll o gullig..nu kan jag inte komma på fler bra o fina ord om mig..JO söt o lite vacker är jag allt också..ler stort.
Men det är bara om jag får säga det själv;))
Så vi kan ju ta den om lilla röd luvan o vargen också..hehe ;)) Härlig saga det där ;))
Tänk vad många önskedrömmar man kan ha om sig själv ;))
Tänk om ens hälften hade varit sant..hehe..men men..man måste ju få drömma i bland ;))
Men nu till Baloo denna annars så..hur ska jag förklara?
Jo en lagom tjock man i sina bästa år..huvudet passar inte in i denna smala kropp..tänk att driften att få bli pappa kan ställa till det så.."om man är hund"
Men det går ingen nöd på honom..för mamma Mita har kokat en massa gott kött..han äter enbart om han blir handmatad av husse eller matte..vilka djuriska drifter det finns..vilken tur att man är människa o har en lugn o fin man..he he ;))

2 kommentarer:

  1. Stackars Baloo! Inte lätt att vara kärlekskrank. det är kanske lättare för Janne, han har ju dig :))

    SvaraRadera
  2. Lille pojken då,, alltså det här med tjejer kan ta musten ur den största,, jag tycker ändå att det är en himla tur du har som inte behöver handmata Janne me,,, å du!! Du är söt vänlig snäll o allt det andra det stämmer bra på dig kramar i massor.

    SvaraRadera