onsdag 23 februari 2011

Slutet gott allting gott ;))

En ny underbar dag har börjat..så tänker jag varje morgon..i alla fall innan allt börjar krångla.
Jag har till och med börjat äta vitaminer "en om dan" heter dom..har inte märkt någon skillnad ännu för jag köpte dom på City Gross i dag..kan bara säga att än har dom inte hunnit verka..hehe ;))

Till en av sakerna för dagen..dottern hade bokat tid m en hästmassör  kl 8.00..det gick ju lysande bra i -11 graders kyla i stallet..massören förfrös händerna..så efter 5 min va det hela över.
Men men..mamma fick ju kvalitetstid med sin dotter i stället..massor med kaffe o en LITEN titt in på FB..nu blev ni förvånade va ;D he he..tro inget annat..vi pratade faktiskt också..jag frågade om hon ville ha mer kaffe..hon svarade -Ja tack mamma ;)) hehe..En mycket väluppfostrad dotter.

Sak nr 2
Har faktiskt haft en mor o son lunch (äldsta sonen) på Bambu i Bredaryd ..så galet mysigt..sonen fick leda sin blinda mor till tallrikarna..sedan till besticken..sist men inte minst till servetterna..kan ni förstå varför dom gömmer sådana saker på en restaurang..tur dom inte gömde maten..hehe..men super gott va det.

Efter maten kommer sak nr 3

Jag säger bara..hallå nu förstår jag ingenting!
Men det hade väl ingen förväntat sig heller..hehe ;))

Om man har en tid till mammografi en onsdag kl 13.35 o faktiskt är där i tid.
Man går fram till receptionen o säger:
-Hej jag heter Marita Jannesson jag har en tid för mammografi kl 13.35
Damen i receptionen säger -Nu är det så att den apparaten är sönder i dag.
Men om du du är snäll o går vidare i den här korridoren längst ner så får du en ny tid.
-Ursäkta vad sa du..säger jag då..jag har faktiskt åkt ca 4 mil hit.
Varför har ingen ringt mig o avbokat detta då??
Den har fungerat lite då o då korta stunder får jag till svar.

Jag går snällt ner i korridoren o sätter mig o väntar på att få en ny tid.
Efter 5 min börjar det krypa i kroppen på mig..det sitter fler än jag o väntar.
Frågar kvinnan som sitter där så lugnt om hon också väntar på en ny tid..hehe
Jo minsan det gjorde hon ju..hon hade väntat i en kvart..
Det hade jag minsan inte tänkt göra.

Jag hoppar upp som skjuten ur en kanon när jag ser en person m landstingets kläder.
Stoppar henne o undrar vart jag vänder mig för att få en ny tid?
Jag får följa med en vänlig sköterska som hela tiden ber om ursäkt för allt STRUL
Jag får en ny tid o ber dom vänligen ringa mig på mob om det skulle strula nästa gång med.
Hon blir glad o säger..å va bra kan du ge mig ditt mobnr?

DÅ slår det lite slint i Maritas hjärna..jag minns inte mitt mobnr..
Jag rabblar upp ett nr o ber henne ringa det för säkerhets skull..så att vi kan höra ATT det va någon annan som svarar..oj..förlåt säger jag o ändrar snabbt två siffror o ber henne ringa igen för att vara på den säkra sidan att det RINGER TILL NÅGON ANNAN.
Jag ringer till min son o frågar..VAD HAR JAG FÖR MOBILNR..han rabblar lugnt upp numret.
Tro mig det är inte första gången jag ringer honom o frågar VAD HAR JAG FÖR NR..hehe
JAJA..lite stensil kan man ju bli i min ålder..slutet gott allting gott

1 kommentar: