onsdag 16 mars 2011

Det är jag o kyrkråttona ;))

Det går fort att bli fattig!!
Speciellt om man är bil ägare.
Kan faktiskt tänka mig att en o annan känner i gen sig i det.hehe
En av anledningarna till det är att vi precis har lagat min motor havererade bil.
INTE BILLIGT..det blev en nätt "liten" summa kan jag bara upplysa!!!
Så i slutet av veckan har jag förhoppningsvis en ny besiktigad, fräsch o fin körbar bil.
Men det känns nästan som om man skulle behöva gå om körskolan.
Men det är ju som man brukar säga..har man en gång lärt sig o cykla så kan man det.
Så håll i hattarna gott folk för snart är jag ute på vägarna igen :D

Nu till min största ruinerare ;))
Det är mitt allra yngsta barnbarn Alwin (11 månader gammal)
Han är bra på att ruinera sin nu redan fattiga farmor..ler.
Honom är jag skyldig en hel förmögenhet ;))
Vi småpratade i telefon han o jag då säger jag:- Alwin säg farmor så får du en GULDPENG.
Till farmors stora förtjusning säger han farmor minst tio ggr under vårat samtal.
Nästa dag skriver son hustrun Christine på fb :            

-Nu du Marita Mita Jannesson kommer du bli fattig ;)) 
Man ska inte lova bort guldpengar hur som helst - han säger FARMOR hela tiden!!!

Vet ni..då gör det inget om man blir lite fattig ;))
Det är ju lite skillnad på BILAR o barnbarn.
Längtar efter alla mina små..snart har farmor / mormor sin  fina o "något lite" dyra bil.
Då blir ni inte av med mig om jag nu minns hur man kör bil fortfarande..hehe ;))

1 kommentar:

  1. Bilar är ett otyg.... håller med. Men barnbarn är juveler å säger dom då farmor/mormor är det värt alla guldpengar i Småland,, så då är vi två kyrkråttor nu, kram. :)

    SvaraRadera