tisdag 29 mars 2011

Lite dramatik i livet måste man ha ;))

Längtar till SOMMARN..ok vi får ju vänta ett par veckor till.eller så ;))
Men vad händer i Maritas liv då?? Det kan man undra.
Jo då vill jag njuta av ett gott liv med man o dom få djur vi har kvar..hehe
Jag kan ju bara skratta mig lycklig över att vi minskat ner på djur livet här hemma.
Hur hade sett ut om vi hade haft hela husbilen full med hundar, katter, hönor, ankor, kalkoner, får, kaniner o hamstrar..he he. Det va tider det
.
Jag har ett litet minne från när vi skulle flytta hit till Övrarp..vilken dramatik med alla djur som skulle flyttas över.
Tror ni inte att ankan gick o la ägg inne i stallet på gamla stället..pust
Jag hade ju hört att man inte skulle flytta äggen för då skulle mamman sluta o ruva..jaja vi fick ju lämna henne där med sina ägg.
Jag for som en skottspole fram o tillbaka o matade ankan i väntan på att äggen skulle kläckas.
Ända tills jag TRÖTTNADE på att pendla mellan ställena.

Vi råkade just vid det tillfället ha besök av goda vänner från Stockholm, så jag sa till min goda vän Ann att nu fick det bära eller brista..vi hämtar hem ankan o äggen.
Jag tog med mig en kartong med hö i botten som jag la äggen i..jag säger bara tack o lov att äggen låg still..för det gjorde INTE ankmamman!!

Ann fick köra för hon vågade inte hålla ankan..hon skrattade så att hon nästan inte kunde köra o jag höll i den vilt skrikande o sprattlande ankmamman..helt plötsligt känner jag något varmt rinna ner för mina ben.
O nej ankan sket..på mig..nu skrattar Ann ännu mer hysteriskt..hela bilen luktade skit o vi höll på att bryta ihop av skratt..med ner vevade rutor gasade Ann på så att vi till slut fick hem den galna ankan.
O vet ni..ett par dagar senare kläcktes 10 underbart vackra små ankbäbisar :)
Men tro mig min Stockholms vän Ann glömmer nog aldrig vår dramatiska ANKDAG.
Så gott folk vill ni ha dramatik så är det är bara att komma hit o hälsa på, här händer det alltid något..he he;))

1 kommentar:

  1. En syn för gudar men en lukt som inte är lika mysig. Ha! Ha!

    SvaraRadera