onsdag 16 februari 2011

Sjukt. lycklig ; D he he

I dag är jag väldigt lycklig.. fast att jag fick min dom om att jag faktiskt har astma och fast jag är förbaskat influensasjuk..men det går över det vet jag

Jag har varit med om något den sista veckan som gjorde att mitt hjärta höll på att stanna.

Min älskade mamma fick en liten blodpropp i hjärtat natten till fredag.
Hon ringde själv ambulansen o fick omedelbart den bästa vård man kan få.

Min mamma som är värdens krut gumma på 73 år..hon cyklar långa rundor (vår, sommar, höst) vintern har JAG förbjudit henne pga halkan , tanten går på gympa, gymmet missar hon aldrig, simmar o bastar varje vecka. 
Hon springer lätt om mig i ett lopp på 60 meter..hehehe ;))När hon inte gör alla dessa aktiviteter så bakar hon o lagar massor med god mat, sen har hon tid över ändå att passa sina älskade barnbarnsbarn.
Hon är så sund i allt så jag har alltid tänkt att hon överlever alla.

Fredag em..när jag ser att det ringer från skyddat nr o hör att det är mamma..frågar jag genast - var ringer du i från?
Hon svarar - från sjukhuset..jag har fått en liten blodpropp i hjärtat
Där av mitt hjärtstopp.
Till saken hör nu då att min pappa dog av just det..en blodpropp i hjärtat.
Jag fick en chock..men hon lugnade ner mig o sa att hon blir väl omhändertagen..och att hon snart är hemma i gen.
I morgon får hon komma hem min lilla mamma..efter 6 dagar på sjukhus.
En sak har jag lärt mig denna veckan..
Man kan aldrig förbereda sig för någons sjukdom eller bortgång. Man kan inte ta något för givet.
Va rädda om varandra. En dag kan det vara för sent..Jag lär krama om min mamma..tro mig :))

2 kommentarer:

  1. Stora kramen till din goa mamma, å en till dig. <3

    SvaraRadera
  2. Å så vackert du skrivit om mor din, hon är verkligen en underbar kvinna med många järn i elden för sin ålder!!.. *Hjärta* ..
    ..Hälsa mor din så gott!!..
    Många varma kramar till dig o mor din från Linn & mig :)

    SvaraRadera