söndag 20 februari 2011

Älskar ordet flexibel ;))

Ja nu är det så att jag funderat ett tag på om det är jag eller Janne man som har rätt ?
Han är väluppfostrad o tycker att allt ska var på ett visst sätt.
Jag är också väl uppfostrad men där emot älskar jag när det ÄR praktiskt..även om det ser lite tokigt ut..hehe.  Älskar ordet flexibel ;))

Från att ha varit många i familjen..är vi nu TVÅ..det innebär för mig att..vi behöver inte ett helt hus..inte alls utan vi flyttar in i köket..hehe..vi har ju allt där..tv, radio, datorer, ja allt..till och med nära till toa..allvarligt talat upptäckte jag att köket är husets hjärta.
Då undrar ni förstås..nej gud vad har hon nu hittat på? Jo jag ska faktiskt berätta.

Jag har ju både suttit o sovit i detta kök när valparna fanns i mitt liv.
Nu är det ju så att jag har blivit lite av en livsnjutare efter alla om o men..all heder åt pinnstolar.
Jag älskar dom..som en böld i röven på en cykeltur..med ljungeld dessutom..he he.

Jag kom helt enkelt på en fantastisk lösning..men herre gud vi har ju 2 oxblodsfåtöljer DÄR UPPE..sagt o gjort mitt älskade barn som alltid är tjänstvillig bar ner en av fåtöljerna åt sin lilla mamma.
Janne man kommer hem från jobbet o tittar förundrat på fåtöljen o säger..oj..du har möblerat om lite??
Jag LER o säger JAAA har du sett så mjukt det kommer att bli o sitta där o mysa o se på tv.
Han säger lite försynt men Marita den kanske inte passar så bra här i köket!
Jag LER o säger JO DÅ Janne..det ska va gott o leva..vi behöver väl inte vara som alla andra.
Han flinar o ler..jag har väl varit gift med dig i snart 28 år ;)) Så jag njuter av min förstående man o min fåtölj i köket :)

1 kommentar:

  1. Då väntar vi bara på att sängen kommer dit oxå, hehe sköna du. kram

    SvaraRadera