onsdag 20 juli 2011

Säga vad man vill men gratis är bra..hehe ;D

Ja hur ska man börja den här berättelsen..jo det är så att jag råkade berätta för min kära rumskamrat Kadriye att det kanske va dax för en ny omgång hamam igen .
Då ska ju alla vara medvetna om att jag håller på att lära mig Turkiska pga att jag måste o Kadriye lär sig engelska av värdens bästa läromästare nämligen mig hehehe..
Allvarligt talat så hoppas jag att mina barn inte läser detta för dom vet precis hur bra jag är på engelska..hihihi
Så Kadriyes o mina kommunikationer kan se väldigt tokiga ut..precis som allt annat i mitt nästan normala liv..ler.

Nu till mitt hamam..
När jag nämner att jag behöver hamam  säger Kadriye genast..noooo hamam..gell gell vilket betyder kom kom på turkiska..hon för in mig på toa..ber mig sätta på bikinin o sätter på duschen o kommenderar mig att sätta mig på toastolen
Min första tanke är o my god min egen toalett håller på att förvandlats till ett hamam..mycket riktigt hamam handskarna o tvålen ryker fram så det visslar om det..först duschas det i varmt vatten ca 15 min efter det blir det skrubb sen blir det en iskall dusch
När jag blivit invirad i handdukar säger Kadriye -: Marita beibi!!
Det tolkar jag som att jag förmodligen har fått bebie hud hehe
Ja mycket ska man vara med om innan öronen ramlar av..men vet ni gratis är bra o ren o fin blev jag.
Så nu är det bara att sola på igen så man får tillbaka solbrännan hon skrubbade bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar