torsdag 7 juli 2011

Marita i ett nötskal ;D

Nu äntligen har jag lite tid att berätta lite om..tja..vi kan kalla det "mitt boende" hehe....
Köket
Jag bor i en lägenhet på 2 rum o kök var av ett rum är mitt o ett är Kadriyes en underbar turkisk tjej med 2 små hundar..Hon jobbar som hårfrisörska o fixar manikyr o pedikyr mellan 9.00 och 23.00 Detta är köket.
mitt rum
Detta är mitt rum
min säng

toa


mitt rum
Jag bor i en lägenhet på 2 rum o kök var av ett rum är mitt o ett är Kadriyes en underbar turkisk tjej med 2 små hundar

Medan Kadriye är o jobbar så hjälper jag henne med att släppa ut hennes hundar när jag är hemma.

Kadriye för sov sig så jag hjälpte henne med hundarna släppte ut dom o gav dom mat o vatten..nu efter en veckas bekantskap så känner hundarna mig så väl att jag kan släppa ut dom utan att dom är kopplade.
Jag sätter mig o kollar FB en stund o känner att det är dax att äta något så jag bestämmer mig för att förflytta mig till Monicas o äta lunch..
Men först ska ju hundarna rastas..hehe..jag släpper ut hundarna o låter dörrarna stå öppna för det tar ju inte så lång stund att rasta dom små vovarna..
Helt plötsligt hör jag hur det säger pang..hoppsan där small dörren igen av tvärdraget i lägenheten..
Precis i det ögonblicket poppar det upp en sån där blink blink lampa i mitt huvud som säger : Marita du är utanför lägenheten med 2 hundar o nycklarna o mobilen ligger inne i lägenheten så du kan inte kalla på hjälp heller..hehe
Balkongen är såpas högt upp så det är omöjligt för en rultig liten tant att klättra upp där.
Men man är väl inte dummare än att man kollar runt o ser efter om det finns någon stol..
Yes det stod en i trapp uppgången så jag smusslar med den till balkongen o får med mig en hund i taget som jag släpper in på balkongen.
Men sen kommer ju dilemmat jag ska ju också in i lägenheten hehe
Jag ser mig omkring o tänker "måtte inte någon se mig" för guds skull.
Så lilla tjocka tanten ställer sig o balanserar på arm stöden o håller hårt i räcket o svingar först upp det ena benet upp på räcket o på något oförklarligt sätt kom jag tillslut över räcket..i det ögonblicket önskade jag att jag hade varit några kilo lättare "faktiskt" hehe
här klätrade jag upp 
I svingandets stund ser jag i ögon vrån att grannarna mitt emot står o tittar på vidundret som försöker bryta sig in Kadriyes lägenhet hehe..
Jag ler o vinkar glatt o rusar in på toa o får tag i golv moppen o börjar frenetiskt skura balkongen så att dom ska förstå att jag liksom tillhör lägenheten eller att dom åt minstånde ska tro att jag är hennes städerska som har ett orginellt sätt att ta sig in i lägenheten eller nått
Detta är bara början på min galna semester hehe

2 kommentarer:

  1. En härligt kaotisk dag så du tar med bravur... :)).. Kraaam <3 :))

    SvaraRadera
  2. Tänk Mita!!! Att du förvånar mig, "not" synd jag inte är med dig då vet du att jag hade hjälpt dig in,, Din "toka",, Saknar dig, men hoppas att du har det jättebra o att du semestrar lite åt mig me,, kraaamar

    SvaraRadera