tisdag 28 februari 2012

Efter regn kommer sol

Jag har så mycket energi så jag vet inte riktigt vad jag ska ta vägen.
Bra ide´ jag sätter mig o bloggar av mig den värsta energin.

Efter snö kommer regn, efter regn kommer sol.

Jag piggnar alltid till fram mot vårkanten speciellt när jag hör fågelsång, snön har smält bort.
Jag väntar på att blommorna ska börja sticka upp runt husknuten.

I eftermiddag blir det om möblering, vill tapetsera om hallen, kanske redan till helgen, välja tapet först kanske ;) Underbart att förnya. Ljust ska det bli.
Väntar bara på att Janne ska komma hem så att vi kan börja bära möbler uppåt o utåt.
Är så nöjd å glad att energin är tillbaka.

För att ha fått lite (ny gamla) diagnoser på tant sjukdomar så känner jag mig "förbaskat" pigg.
Då jämför jag med hur det va för ett par år sen när jag verkligen inte va så hurken (pigg) och sökte hjälp då skickade dom hem mig med lite hostmedicin, bricanyl o pulmicort, som inte hjälpte.

Min hosta höll i sig ända till jag åkte till Turkiet..mina Turkiska vänner rekommenderar mig att gå till Apoteket, sa att jag säkert skulle få hjälp där.

Jag spatserar till Apoteket o förklarar att jag hostat närmare två år.
Mannen går fram till en hylla o tar fram en förpackning, räcker mig den o visar mig tre fingrar i luften,
Säger: Tre gånger om dagen i tre dagar sen är det över. Jag ser på honom "väldigt" skeptiskt men betalar.
När jag kommer ut öppnar jag förpackningen,"titta där" ligger en liten flaska med något flytande i.
Min första tanke va herregud det här kan omöjligt räcka i tre dagar.

Sagt och gjort, jag på börja min medicinering, tre ggr dagligen i tre dagar, doseringen räckte o blev över.  Dag tre kände jag fortfarande ingen större skillnad, då tänkte att jag nog fick dras med hostan resten av mitt liv, till mitt och mina nära o käras förtret.(Inte så kul att lyssna på någon som hostar o fräser stup i kvarten.)

Fjärde dagen kom: Jag vaknar, duschar, går iväg för att få mitt morgon kaffe, det va en bit att gå och jag upptäcker att jag inte hostat en enda gång på hela vägen. Jag kände verkligen efter men ingen hosta!
Den var som bort blåst.
Apotekaren fick banne mig rätt. Hur i herrans namn gick det till ? Det måste ha varit rävgift i flaskan hehe, effektiv va det i alla fall. Jag har gått som på små moln sen dess. Vilken lycka!

Nu kom Janne, han ska få en kopp kaffe och få vila en stund sen blir det lite möblering.

1 kommentar:

  1. I have been checking out a few of your stories and i can state pretty clever stuff. I will surely bookmark your blog.
    Just discovered this blog through Bing, what a way to brighten up my year!
    obst und gemüsereiniger

    SvaraRadera