torsdag 28 april 2011

Kärlek utan gränser ;D

Att ha barnbarn är underbart men inte alltid så enkelt efter som vi lever i två olika värdar..men givande o tagande har ju alltid varit mitt motto.
Idag  hälsade vi på hos sonen m familj..där av överöst m kärlek från dom små..alla barnen lekte som små änglar.
Ända tills tröttheten tog över..då blev det lite kiv mellan 2 av syskonen..här lektes kurragömma.
Den som räknade tröttnade nog lite på att leta o den som gömde sig tröttnade på att vänta..hallå vad gör man då?
Jag som jobbat på skola, fritids o dagis i hela mitt liv försöker ju förklara att det är ju inte kul för någon att vänta för länge o att man kan inte hitta på egna regler..för då tröttnar medspelarna..
Till den följd att man faktiskt inte blev den mest populära farmorn i hela värden..hårda ord sades..jag älskar inte dig farmor..
Men farmor är ju inte den som ger sig i första taget..så jag sa..men va bra då vet jag ju det till nästa gång när kusinen Catya kommer..då behöver jag ju inte hämta dig så att ni kan leka..eller?.
Detta lilla flickebarn blev ju så utom sig av förtvivlan över mina ord..så  innan kvällen va slut så va jag värdens bästa farmor..o kramar fick jag i miljoner..
Att älska o bli älskad är nog det bästa i livet..även om man inte blir älskad varje minut ;D

3 kommentarer:

  1. Dessa våra minsta, dom är bara så underbara, precis som du vännen, kram

    SvaraRadera
  2. Sann kärlek övervinner allt.... även en farmor som säger ett sanningens ord ibland:))

    SvaraRadera
  3. Ni är ju lika envetna båda två...hihi.. Kramis

    SvaraRadera